لطفا فيلم دکتر مازيار مير مدرس ومولف تخصصي زبان بدن در آپارات https://www.aparat.com/v/3tdrG مشاهده فرماييد.
زبان بدن همان زبان بي زباني است.
اشاره هاي بدن يا اشاره هاي زبان بدن به پيامهاي غيراسلامي و به عبارت ديگر ارتباطات غير کلامي اطلاق ميشود که ميان افراد توسط حرکات
اعضاي بدن و حالات صورت انتقال مييابد.
کينيز-ايکس (kih- neez-iks) عبارت است از مطالعه? روابط ميان فردي از طريق حرکات، ژستها، طرز قرار گرفتن بدن در حالتهاي مختلف و قيافه
و حالتهاي صورت يا Body language ناميده ميشود.
چهره? انسان ميتواند حتي بيش از 20000 حالت مختلف ايجاد کند؛ بنابراين خوش بيانترين قسمت بدن است.
بيشتر بيانها، ترکيبات چهرهاي يعني مخلوطي از دو يا چند حالت اصلي است. 93 درصد ارتباط ميان فردي را اشارات بدن تشکيل ميدهد.
در حالي که تنها 7 درصد ارتباط ميان فردي شامل گفتار است. بيشتر ما باور داريم که با نگاه کردن به حالات چهره و قيافه? افرد ميتوانيم به طور
دقيق بگوييم که آنها چه احساسي دارند.
ميتوانيم حالات صورت را به سه بعد اصلي تقسيم کنيم. 1- خوشايندي – ناخوشايندي، 2- پذيرش – رد، 3- فعاليت يا برانگيختگي. به طور مثال
شادي، خوشايند اما انزجار، ناخوشايند است. غم، فعاليت يا برانگيختگي اندکي ايجاد ميکند، در حالي که تعجب يا شگفت زدگي با سطح
برانگيختگي يا فعاليت بسياري همراه است.
اينکه هيجان تا چه اندازه ميتواند توجه ما را جلب کند، يا توجه ما را به جاي ديگري معطوف کند، بعد سوم است. اشارات بدن ميتواند گوياي
وضعيت دروني فرد باشد. براي نمونه ميتواند خشم، خستگي، آرامش، گيجي و ديگر نشانهها را نشان دهد.
بدن انسانها احساسات را هم اس ام اس ميکند. عموميترين پيامها يا اس ام اسها عبارت اند از: آرامش يا بي قراري و دوست داشتن يا
دوست نداشتن. آرامش زماني نشان داده ميشود که فرد، اگر ايستاده است، دست و پاهايش را بدون نظم و ترتيب خاصي، قرار ميدهد، و اگر
نشستهاست، به عقب تکيه ميدهد، و دستها و پاهايش را باز ميکند. دوست داشتن معمولاً زماني نشان داده ميشود که به سوي طرف
مقابل، شيء يا موضوع مورد نظر، اندکي خم ميشويم؛ بنابراين، نحوه? قرار گرفتن بدن ميتواند احساساتي را نشان دهد که در حالت عادي آنها
را پنهان ميکنيم.
برگرفته از کتاب زبان بدن ايراني نوشته دکتر مازيار مير بي شک اين کتاب، مجموعه اي است که مي تواند براي عزيزان صنعت و معدن و تجارت و همچنين صنعت بيمه و
بازاريابان ، صاحبان نمايشگاه، فعالان املاک ، بازاريان ،مديران و همه ي افرادي که دوست دارند . بدون ارتباط گفتاري، مخاطب خود را بشناسند بسيار کاربردي و راهگشا
خواهد بود.
درباره این سایت